|
1 SZWADRON 7 PUŁKU UŁANÓW Witamy na forum klanu [1SZ7PU]
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
S^U][nocny_napoleon
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 2:50, 18 Sty 2007 Temat postu: Ciekawostki o AA............ |
|
|
Myślę że każdemu się przyda! Zamiast nabijać posty coś dla ludzkości...Zapraszam!
kiedy jesteś medykiem, reszta drużyny liczy na twoją pomoc! Nie rzucaj się ślepo na wroga, bardziej przydatny będziesz lecząc swoich towarzyszy.
w dowolnej chwili możesz przerwać ładowanie karabinu wyborowego m24! W tym celu wystarczy nacisnąć klawisz "alternate fire" (domyślnie jest to prawy przycisk myszy). Żołnierz skończy wówczas ładować nabój wprowadzany właśnie do magazynka i broń będzie gotowa do strzału.
skutecznym i bardzo prostym sposobem na uniknięcie "przyjaznego ognia" jest częste raportowanie swojej pozycji, zwłaszcza gdy znajdujesz się na terytorium wroga. Standardowo raportuje się naciskając klawisz "u".
możesz otrzymać zakaz gry na serwerach oficjalnych, jeśli nadmiernie przeklinasz, zabijasz celowo kolegów z drużyny, przeszkadzasz w grze pozostałym graczom!
Kiedy widzisz kolegę z drużyny strzelającego w twoim kierunku, nie odpowiadaj ogniem. Być może strzela we wroga kryjącego się za twoimi plecami.
możesz zmylić nieprzyjaciela co do drogi, jaką wybrałeś, jeśli otworzysz drzwi do pomieszczenia, do którego nie wszedłeś, a zamkniesz drzwi za sobą po wejściu do innego pomieszczenia!
swoim zachowaniem tworzysz reputację swojego klanu i kraju!
kiedy potrzebujesz szybko użyć granatu, lepiej jest skorzystać z flasbanga! W przeciwieństwie do granatu odłamkowego, nie trzeba go "podgotowywać". Lont w granacie tego rodzaju pali się jedynie około dwóch sekund.
wielką pomocą w grze są słuchawki! Dzięki nim możesz dokładnie określić kierunek, z którego dochodzi dźwięk, a w konsekwencji przygotować się na spotkanie z nieprzyjacielem.
możesz zamienić się bronią z kolegą! Naciśnij Backspace, żeby wyrzucić swoją i E, żeby podnieść broń leżącą na ziemi.
poruszając się w wolnym tempie robisz mniej hałasu, a twój CEM jest wyższy! Łatwiej jest wtedy zaskoczyć i zlikwidować nieprzyjaciela.
kiedy nasz żołnierz niesie dwa karabiny, nie może rzucać granatów!
istnieje ogólna zasada rozpoznawania wroga! Na wszystkich mapach w trybie "live fire" jego widziana z daleka sylwetka jest ciemniejsza od sylwetki kolegi z drużyny.
jedną z najgorszych rzeczy w grze jest zabicie swojego kolegi z drużyny! Nie strzelaj, jeśli nie jesteś pewien, że broń kierujesz w stronę wroga.
walcząc w Ataku na mapie Bridge nie powinieneś od razu rzucać granatów dymnych na środek mostu! Uniemożliwiasz w ten sposób dostrzeżenie wrogów snajperowi z twojej drużyny.
kiedy poziom twojego zdrowia spadnie do żółtego lub czerwonego, trafienie wroga na dużych odległościach jest prawie niemożliwe! Lepiej jest wtedy zbliżyć się do wroga, ponieważ w walce na małych odległościach masz większe szanse trafienia.
strzelanie z karabinów wyborowych przy wykorzystaniu noktowizora, tak jak na mapie Insurgent Camp, w rzeczywistości nie jest możliwe! Konstrukcja noktowizora i celownika optycznego uniemożliwia korzystanie z obu tych urządzeń jednocześnie. Do nocnego strzelania z karabinów wyborowych używa się specjalnych celowników noktowizyjnych.
istnieją kamizelki taktyczne przeznaczone dla żołnierzy uzbrojonych w M203, umożliwiające przenoszenie do 36 pocisków! W grze dysponujemy jednak tylko siedmioma granatami.
większość doświadczonych graczy chętnie pomoże ci w nauczeniu się podstaw gry! Dobrym pomysłem jest też przeczytanie artykułów dostępnych w tym poście
Wciskając dwukrotnie klawisz Użyj/Use (domyślnie E) możesz lekko uchylić drzwi zamiast otwierać je na oścież! Przez uzyskaną szczelinę możesz strzelać lub rzucać granaty minimalizując ryzyko własnych obrażeń.
głównym zadaniem karabinu M249 SAW jest przyduszanie przeciwnika ogniem! Dzięki temu jego strzały są mniej celne, robi się także nerwowy.
znaczną większość błędów w grze, które związane są z nieprawidłowym działaniem broni, można zlikwidować wyrzucając karabin i podnosząc go na nowo!
zwycięstwo na mapach Bridge i Bridge SE zależy często od umiejętnego wykorzystania granatów dymnych!
zamiast rzucić granat, możesz go potoczyć! Robisz to, naciskając po wybraniu granatu prawy przycisk myszy, a dopiero potem lewy (zależy od ustawionych przycisków, u mnie jest środkowy scrool myszki)!
jeśli jesteś dowódcą drużyny, możesz wyznaczyć dla niej cel! Robi się to naciskając domyślny klawisz "o" (Set squad objective), a następnie jeden z klawiszy "A", "B" lub "C". Wybrany cel zostanie podkreślony na kompasach wszystkich dowodzonych przez ciebie żołnierzy.
można otwierać drzwi szybciej lub wolniej? Jest to uzależnione od wysokości, na jakiej znajduje się celownik, skierowany na drzwi podczas ich otwierania. Im jest niżej, tym wolniej otwierają się drzwi.
A ciekawe czy chłopcy ze szwadronu wiedzą o tym - przebywając w pobliżu dowódcy swojej drużyny strzelasz celniej! Bliskość sierżanta wpływa dodatnio na maksymalną wartość wskaźnika efektywności bojowej co oznacza, że twoje strzały są celniejsze.
kiedy jesteś medykiem, możesz określić jak pilnej pomocy wymaga ranny, obserwując częstotliwość migotania symbolizującej go kropelki krwi na kompasie! Im częściej miga kropelka, tym szybszej pomocy wymaga ranny.
wchodząc przez drzwi do jakiegoś pomieszczenia, w którym może kryć się nieprzyjaciel, powinieneś przesuwać się jak najbliżej ściany, a nie środkiem przejścia! Dzięki temu cel widoczny dla wroga jest mniejszy, a jednocześnie koledzy z drużyny mogą kryć cię ogniem.
począwszy od wersji 1.9 gry pierwszeństwo w wyborze broni uzależnione jest od wysokości posiadanego Honoru i liczby punktów (Score) zdobytych w meczu!
jeśli jesteś ranny, wycofaj się spod ostrzału i dopiero wtedy wezwij medyka. Strata sanitariusza znacząco zmniejsza wartość bojową całej drużyny.
możliwe jest zabicie dwóch przeciwników jednym strzałem z karabinu wyborowego! Muszą jedynie znajdować się w bliskiej odległości od siebie.
najlepszą metodą na pokonywanie odkrytego terenu jest wzajemne ubezpieczanie się! Część zespołu strzela w kierunku nieprzyjaciela, starając się przydusić go ogniem, pozostali ruszają do przodu. Po chwili role ulegają zmianie, ci, którzy przed chwilą biegli, kryją ogniem swoich dołączających kolegów.
raportowanie pozycji wroga pomaga w zwycięstwie twojej drużyny! Jeśli nawet sam zginiesz, ostrzeżeni koledzy mogą zlikwidować nieprzyjaciela i wykonać zadanie. U mnie przycisk "Z" bardzo dobra rzecz!
kiedy jesteś w trybie wolnego poruszania się, możesz korzystać z widoku przyrządów celowniczych! Dzięki temu będziesz mógł szybko otworzyć celny ogień do nieprzyjaciela.
najcelniej strzelasz w pozycji leżącej, najmniej celnie kiedy stoisz! Biegnąc, nie możesz w ogóle strzelać.
możesz zginąć jeśli zwlekasz z wyrzuceniem odbezpieczonego granatu dymnego! Jeśli jesteś ciężko ranny i granat przytrzymasz w ręku zbyt długo, oparzenia od niego mogą spowodować śmierć żołnierza.
dobrym sposobem na nauczenie się gry jest śledzenie poczynań bardziej doświadczonych graczy? Po śmierci w walce wybierz kogoś, kto dobrze sobie radzi i przyglądaj się temu, jak walczy. Możesz zauważyć miejsca, w których się chowa i te, które obserwuje w poszukiwaniu nieprzyjaciela.
kiedy korzystasz z widoku przyrządów celowniczych, warto jest strzelać pomiędzy oddechami. Masz wtedy większą szansę na trafienie celu.
używając noktowizora możesz widzieć nieco dalej przez dym!
możesz rzucić się na granat rzucony przez nieprzyjaciela, by uratować swoich kolegów! Powodzenia !
możesz rzucać granaty bez krzyczenia "Frag out"! W tym celu tuż przed wykonaniem rzutu naciśnij klawisz zmiany szybkości ruchu.
pozycja leżąca i rozłożenie dwójnogu (wspornika zamocowanego pod bronią) w wyposażonych w niego karabinach (RPK, M249 SAW, M82, M24) znacznie zmniejsza odrzut, a co za tym idzie zwiększa celność broni! Przy celowaniu warto też korzystać z widoku przyrządów celowniczych broni (standardowo klawisz "PPM"), co także ma duży wpływ na celność strzałów.
bedąc dowódcą drużyny (SSG) możesz wydać rozkaz zameldowania miejsca, w którym znajdują się twoi żołnierze? Robisz to wchodząc w menu komend sierżanta i naciskając klawisz "7", co odpowiada komendzie "Report in" (są też inne komendy)
zadaniem dowódcy drużyny ogniowej, w której skład wchodzi snajper, jest wyszukiwanie celów i ochrona snajpera!!!!!!!
Grając na mapach terenowych jako strzelec karabinu maszynowego M249 SAW, trzymaj się z dala od snajpera i grenadiera. Wystrzeliwane przez ciebie pociski smugowe mogą przyczynić się do wykrycia stanowisk twoich kolegów.
kiedy jesteś blisko nieprzyjaciela, ukrytego za rogiem lub w sąsiednim pokoju, słyszysz gdy zmienia broń lub wyciąga granat! Szybka akcja może go wtedy zaskoczyć.
zawsze powinieneś przechodzić za plecami kolegi z drużyny, a nie przed jego nosem! W ten sposób uda ci się uniknąć przypadkowego postrzału, gdy kolega zacznie nagle strzelać.
gdy zbliżysz się do śmietników na mapie Weapons Cache usłyszysz
brzęczenie much!
nie powinieneś czekać na wystrzelenie ostatniego pocisku z magazynka! Po każdej wymianie ognia staraj się wymienić go na pełny - w przeciwnym wypadku, gdy natkniesz się nagle na wroga, zabije cię w trakcie zmiany magazynka.
możesz zrobić screena, na którym widoczna będzie rozmowa w konsoli gry? Robisz to, wpisując w niej komendę "shot" (lub np. F8 jak to ma miejsce na moim kompie)
z RPK - karabinu będącego odpowiednikiem M249 dla przeciwnika - można strzelac także ogniem pojedynczym! Broń standardowo ustawiona jest w tryb auto, jednak można przełączyć ją w tryb strzału pojedynczego.
część obiektów w grze zasłania cię przed wrogiem, ale nie chroni przed jego pociskami (skrzynie, siano, deski)! Inne przedmioty, takie jak pojazdy i kamienie, chronią cię przed ostrzałem.
medyka z własnej drużyny możesz rozpoznać po noszonym plecaku! Medyk drużyny przeciwnej nie posiada żadnych cech odróżniających go od pozostałych wrogów.
w wersji 1.9 gry istnieje możliwość nagrywania dem! Nagrywanie uruchamia się wpisując w konsoli polecenie "demorec nazwadema", odtwarzanie nagranego materiału wykonywane jest poleceniem "demoplay nazwadema". Ciekawe czy można w wersji 2.8?
granaty wystrzelone z granatników podlufowych m203 i gp30 nie wybuchną, jeśli odległość do celu jest zbyt mała! Ma to zapobiec zranieniu strzelca.
kiedy nie jesteś stuprocentowo pewny, że znajdujący się w pobliżu gracz jest wrogiem, powinieneś użyć flashbanga, a nie granatu odłamkowego
wykonanie zadania jest znacznie ważniejsze od zabicia jeszcze jednego przeciwnika!
oczywiście AA to gra zespołowa a nie np Quake!
No i ostatnia bardzo ważna rzecz - "Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów prowadzonej przez barana" Napoleon Bonaparte
Na koniec dodam że trochę się zmęczyłem robiąc tego posta a najgorsze jest to że jest godzina 01 48 a o 5 30 wstaję do pracy! Od jutra gram już tylko wieczorkami!
Źródło [link widoczny dla zalogowanych] no i oczywiście wasz kochany S^U][nocny_napoleon
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
[1SZ7PU]T!mON
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 16:22, 18 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
to nie są czasem rady ze strony AA.pl ? tam są też takie same chyba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
S^U][nocny_napoleon
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 12:24, 20 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Dokładnie! Ja je poprostu zebrałem w całość, może się komuś przydadzą!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|